:: ZULKARANAIN & YA'JUJ dan MA'JUJ ::

Friday, November 13, 2009

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم . بسم الله الرحمن الرحيم
90-Hingga apabila dia telah sampai ke tempat terbit matahari (sebelah timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu. 91-Demikianlah. Dan sesungguhnya ilmu Kami meliputi segala apa yang ada padanya. 92-Kemudian dia menempuh suatu jalan (yang lain lagi). 93-Hingga apabila dia telah sampai di antara dua buah gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. 94-Mereka berkata," Hai Zulkarnain, sesungguhnya Ya'JUJ dan Ma'juj itu orang-orang yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikan sesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara kami dan mereka?".95-Zulkarnain berkata "Apa yang telah dikuasakan oleh Tuhan-KU kepadaku terhadapnya adalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia dan alat-alat) agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka.96-Berilah aku potongan-potongan besi". Hingga apabila besi itu telah sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu, berkatalah Zulkarnain,"Tiuplah (api itu)".Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api , dia pun berkata. "Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar kutuangkan ke atas besi panas itu". 97-Maka mereka tidak boleh mendakinya dan tidak pula melubanginya.98-Zulkarnain berkata"Ini (dinding) adalah rahmat dari Tuhan-KU, maka apabila sudah datang janji Tuhan-KU, Dia akan menjadikannya hancur luluh: dan janji Tuhan-KU itu adalah benar."

سورة الكهف 18 : 90-98

Dengan nama tuhan-KU yang maha pemurah lagi maha penyayang.. Maka benarlah setiap apa yang telah dirakamkan dalam kalamnya yang agung.. Tiada sesuatu pun yang mampu mempertikaikannya kerana ia adalah dibawah kekuasaanya serta setiap apa yang tertulis di dalam KALAMNYA itu tidak mampu untuk manusia mempersoalkan akan kebenaran dan apa yang telah ditetapkan NYA itu..

Sedarilah manusia sesungguhnya janji Tuhan itu adalah benar. Di sini di bawa satu kisah tentang bagaimana satu golongan perosak yang dikenali sebagai Ya'JUJ dan Ma'juj telah dikurung. Kisah ini telah diceritakan dalam Kalam Allah yang maha agung. Kisah ini memberi peringatan serta mengajak manusia untuk sentiasa bersiap sedia. Kerana akan sampai satu masa tembok yang memisahkan di antara golongan ini dengan golongan manusia lain akhirnya akan runtuh. Maka apabila telah sampai waktunya ini maka janji Allah dunia ini akan berkakhir.

Allah telah menetapkan bahawa akan tanda-tanda besar bermulanya KIAMAT adalah keluarnya Ya'JUJ dan MA'juj.

Di sini pena ingin mengajak kepada para pembaca agar lebih menghayati akan kisah ini dan fahamilah bahawa dunia kita hari ini sudah pun hampir kepada tempoh penghancurannya. Sedarilah kita sebagai hamba-hambanya perlulah sentiasa bersedia.

Kepada para pembaca diharapkan para pembaca boleh menghayatinya dengan lebih mendalam dan di sini pena hanya ingin mengajak untuk para pembaca menekankan akan apa yang dikisahkan dalam ayat tersebut. UNtuk diberi peringatan bersama...

0 comments:

:::'''' MESSAGE '08 ''''::::

:::::'''''' ISMAH 07 '''''':::::

::""" Aku Tanpa Cintamu '07 """:::

:: Jamuan Idilfiti Hadi-APIUM Nilam Puri :::

:: Hari Terbuka APIUM Nilam Puri - CsTech ::

.::. Kerajaan Pakatan Rakyat .::.

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP