:: DEMI CinTA HidayaH ::

Wednesday, November 18, 2009


FIRMAN ALLAH dalam KALAMNYA YANG MAHA AGUNG
Terjemahannya :

"Maka sesiapa yang Allah kehendaki untuk memberi HIDAYAH petunjuk kepadanya nescaya Ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam; dan sesiapa yang Allah kehendaki untuk menyesatkannya, nescaya ia menjadikan dadanya sesak sempit sesempit-sempitnya, seolah-olah ia sedang mendaki naik ke langit (dengan susah payahnya). Demikianlah Allah menimpakan azab kepada orang yang tidak beriman".

SURAH AL-AN'AAM 6:125


Alhamdulillah segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam yang menciptakan apa di langit mahupun di bumi dan segala isinya yang mana sungguh tidak terdaya untuk manusia menghitung nikmat Allah yang terlalu banyak....

Di sini pena cuba ketengahkan satu firman Allah untuk sama kita hayati agar ia memberi peringatan buat bersama. Kita sebagai hamba ini akan sering diuji dan sungguh beruntung orang yang selalu diuji. Dugaan dan ujian yang menimpa kita ni selalu nya untuk menyedarkan kita serta merapatkan lagi hubungan dan ikatan rububiyah kita kepada NYA.

Dengan ujian untuk manusia selalu ingat dan selalu rujuk akannya.. kita ini adalah hambanya.. Pergantungan kita hendaklah kuat kepadanya dan jangan sesekali hubungan ini direnggangkan kerana ia akan merugikan kita..

Kasih dan sayang Allah akan hambanya amat tinggi nilaiannya.. Dan jangan sesekali kita lupa untuk bersyukur akan pemberiaanya.. Orang yang selalu diujinya adalah orang yang dipilih Allah untuk dipertingkatkan nilaian IMAN dan TAQWA dalam dirinya..

Sungguh beruntung orang yang dipilih ALLAH diberikan HIDAYAH supaya dia sentiasa berada di jalan yang diredhai NYA.. Maka sekiranya kita adalah insan yang dipilih dan terpilih diberi HIDAYAH maka kita orang yang diberi kebaikan dan kebaikan itu untuk kita gunakan supaya kita lebih memahami akan matlamat sebenarnya kehidupan kita sebagai hambanya...

0 comments:

:::'''' MESSAGE '08 ''''::::

:::::'''''' ISMAH 07 '''''':::::

::""" Aku Tanpa Cintamu '07 """:::

:: Jamuan Idilfiti Hadi-APIUM Nilam Puri :::

:: Hari Terbuka APIUM Nilam Puri - CsTech ::

.::. Kerajaan Pakatan Rakyat .::.

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP