:: Pilihanraya Kampus SESI 2009/2010 Universiti Malaya Kuala Lumpur ::

Sunday, January 24, 2010

Salam perjuangan buat teman-teman.. Lama juga pena tidak berbicara. Sekarang ni pena begitu sibuk sekali. Dengan kerja-kerja yang dah bertimbun-timbun dengan projek pembangunan software belajar serta aktiviti persatuan PERMATA UM..

Tarikh 25 Januari adalah tarikh penting bagi kita semua di mana tarikh ini Universiti Malaya khususnya akan mengadakan Hari Penamaan Calon untuk Pilihanraya Kampus untuk pemilihan MPMUM sesi 2009/2010. Di samping itu pena difahamkan Universiti pengajian tinggi yang lain turut di adakan hari penamaan calon serentak dengan UM. Ini bermakna tarikh pembuangan undi bagi setiap Universiti Awam yang lain juga diadakan serentak pada 28 Januari 2010.

Pena selaku NYDP1 Persatuan Mahasiswa Terengganu mengucapkan selamat mengundi kepada para mahasiswa-mahasiswa umumnya di seluruh Malaysia serta khususnya UM. Di harapkan proses pemilihan majlis perwakilan kali ini dapat dijalankan dengan TELUS, ADIL, SAKSAMA, AMAN dan tiada sebarang PROVOKASI yang boleh mencemarkan institusi Pendidikan Tinggi Malaysia.

PRK pada tahun lepas terbayang lagi di benak pena di mana pilihanraya lepas pertarungan begitu sengit dan suasana bahang pilihanraya sangat-sangat hangat. Pada sesi ini pena melihat suasana PRK kali ini sangat hambar. Adakah mahasiswa bersifat atas dasar berkecuali ataupun semangat mahasiswa sekarang ini kian luntur dalam jiwa para pejuang-pejuang pembela kebenaran.

Di bawah ini pena cuba berkongsi kepada teman-teman untuk melihat tayangan video khas ketika proses penamaan calon pada sesi lepas. Dan para pembaca boleh menilai dan ia mungkin menjadi salah satu kenangan buat pena sendiri. Rakaman ini produce khas oleh pena ketika proses penamaan calon lepas.. Diharap dapat menaikkan semangat para mahasiswa sekalian...

STUDENT POWER !
STUDENT POWER !
STUDENT POWER !

WE LOVE UM .... WE LOVE UM .. WE UNITE FOR NEW GENERATION ..
PERJUANGAN BUKAN UNTUK KEMENANGAN SEMATA-MATA TETAPI UNTUK MELIHAT KEADILAN TERUS DIJULANG DAN KEAMANAN MAMPU DIKECAPI BERSAMA....

0 comments:

:::'''' MESSAGE '08 ''''::::

:::::'''''' ISMAH 07 '''''':::::

::""" Aku Tanpa Cintamu '07 """:::

:: Jamuan Idilfiti Hadi-APIUM Nilam Puri :::

:: Hari Terbuka APIUM Nilam Puri - CsTech ::

.::. Kerajaan Pakatan Rakyat .::.

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP