:: Setiap Insan Pasti MeRaSa PerpisaHan TerAkhiR ::

Friday, August 14, 2009



13 Ogos 2009 bersamaan 22 Sya'ban 1430 H....

Setiap Insan PAsti Merasa Perpisahan Terakhir :::: Dunia Yang fana' akan DitinggaLkan ::

"Semua yang datang akan pergi, Yang Pergi tak Kan Kembali lagi "

Ini lah ungkapan yang menjadi kata terakhir yang mengakhiri segala jawapan akan persoalan tentang kehidupan seorang manusia... Tiada seorang pun yang boleh menyangkal dan mempersoalkan tentang kehidupan yang tiada pengakhiran. Semua nya pasti dalam dunia yang fana' ini. Siapa dia ? Dari mana dia datang ? itu tak mengecualikan diri akan pastinya pengakhiran diri di atas muka bumi ini... Ini lah perpisahan antara dunia fana dengan alam yang lain.

Kematian bukanlah bermakna ia terus bersemadi dan tiada kehidupan selepas itu tetapi ia adalah permulaan bagi kehidupan di alam lain. Di alam dunia hanyalah satu proses manusia untuk mencari bekalan dan membuat persiapan untuk ke alam selepas dunia ini. Sebab itu matinya manusia di alam dunia hanyalah permulaan di alam yang lain.

Di alam yang seterusnya ini atau alam barzakh ini lah manusia akan dinilai apakah bekalan yang dibawa itu benar-benar mampu untuk ke perjalanan seterusnya dan disitulah manusia akan dinilai akan kemampuan diri setelah berada di alam sebelumnya.

Jika di alam dunia manusia itu sendiri gagal dan tidak mampu menyiapkan diri maka apakah untuk meneruskan perjalanan seterusnya diri nya mampu untuk menghadapi suasana kehidupan di alam seterusnya..

Perginya seorang pejuang PENCINTA akan irama Nasyid Tanah Air ...........

terkejut juga... tetapi itulah... Allah itu maha berkuasa.. Sekiranya dia berkehendak sebegitu rupa.. kita makhluk ciptaannya tidak mampu mengubah hatta untuk menangguhnya seketika..
maka sama-samalah kita renungi akan diri kita. Bagaimana persiapan diri kita pula selepas ini..

Ingatlah kata-kata dari pena ini "Ditinggalkan aku keseorangan" Itulah kata-kata yang perlu kita semati dalam dada kita.. di mana pun kita, kita akhirnya akan keseorangan. Tiada siapa pun akan menemani kita ...

0 comments:

:::'''' MESSAGE '08 ''''::::

:::::'''''' ISMAH 07 '''''':::::

::""" Aku Tanpa Cintamu '07 """:::

:: Jamuan Idilfiti Hadi-APIUM Nilam Puri :::

:: Hari Terbuka APIUM Nilam Puri - CsTech ::

.::. Kerajaan Pakatan Rakyat .::.

  © Free Blogger Templates Nightingale by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP